Potrzeba posiadania strony internetowej stanowi oczywistą konieczność, jeżeli chcemy, aby dało się odnaleźć naszą firmę w sieci. Szczególnie kiedy zależy nam na tym, by mieć wpływ na to, co jest pisane o naszej stronie. Dobrze wykonana witryna pomoże dotrzeć do nowych klientów oraz zbudować wizerunek firmy. Jednak trzeba uważać na to, co się stanie, kiedy strona zostanie wykonana w błędny sposób. Bywają sytuacje, kiedy lepiej byłoby nie posiadać witryny niż mieć ją źle zrobioną.
Spojrzymy na świat stron www, mając założone GOOGLE na oczy. Skupimy się na kilku kluczowych elementach zbudowania strony internetowej, tak by miała szansę pracować na korzyść firmy lub Ciebie, bo przecież ty też jesteś inwestycją.
Dobra strona internetowa...
Dobra strona internetowa to taka strona, która spełnia swoją rolę biznesową. Często zapomina się o tym aspekcie – „Strona www ma zarabiać na firmę!„
Szybkość wczytywania się strony...

Nie będzie kłamstwem, jeżeli powiemy, że jeżeli wczyta się szybciej, to będzie lepiej widziana zarówno przez użytkowników, jak i przez wyszukiwarkę google. Dlatego jest to pierwszy w naszej liście punkt tego, co powinna mieć dobra strona www. Akceptowalny czas wczytania się strony / podstrony to 1.5 sekundy. Wraz z wydłużaniem się czasu wczytywania się strony, spada jej atrakcyjność.
Co zrobić, aby strona wczytywała się szybko? Analiza i łatanie, poprawianie i optymalizacja. Tak, czeka nas praca zarówno na serwerze, jak również w obszarze strony, nawet udamy się kawałek dalej i wyjdziemy z naszego ogródka i skorzystamy z CDN. I dosłownie CiągDalszyNastąpi, bo nie uda nam się w jednym artykule opisać zależności, jakie wpływają na szybkość wczytywania się strony.
Treści, treści, więcej treści...

Pracujemy dla google, tworzymy treści dla googla. Zbroimy nasze strony, produkując treści dla wyszukiwarki, zapominając o użytkowniku. Kto lubi czytać długie artykuły? Ręka w górę! No widać las rąk, szkoda, że to łapki robotów wyszukiwarek.
Szaleńczo zbroimy nasze strony, tworząc teksty, bo im więcej tekstu, tym lepiej jest ona widziana przez roboty indeksujące. To, co można byłoby przekazać w jednym zdaniu, zostanie rozpisane przez dział copywriterów na tysiące znaków i setki wyrazów. Dlatego przyszłość wyobrażam sobie w ten sposób, że aby ułatwić czytanie człowiekowi wielkich tekstów, będzie się stosowało oznaczenie bloków tekstu „dla człowieka”, „dla robotów”.
Na obecną chwilę, dobra strona dla google, to taka, która zawiera dużo treści. Unikalnej treści! Unikalnej treści o wysokiej jakości, interesującej zarówno dla człowieka, jak i dla robota google. Nie może być skopiowana z podobnej strony (bo to nielegalne) i nie może, bo google tego nie toleruje. A google doskonale wie, na której stronie, tekst pojawił się jako pierwszy. Dobrze, jeżeli pojedyncza strona zawiera tekst o łącznej ilości znaków przekraczającej 1500 znaków. Do tego staramy się dążyć, a wszystko ponad jest widziane lepiej. Przy tym wszystkim, trzeba pamiętać o tym, że artykuł ma być przydatny dla czytelnika. Powinien dawać odpowiedzi na pytanie, które przyciągnęły uwagę artykułu / strony www.
Nawigacja i wygoda użytkowania strony www...

Wchodząc pierwszy raz na obcą stronę internetową, możemy czuć się mocno zagubieni. Szczególnie jeżeli twórca strony postanowił puścić wodzę fantazji 😉 Dobra strona www powinna być przyjazna dla użytkownika i nie wpuszczać go w przysłowiowy kozi róg. Pomoże w tym dobra nawigacja na stronie.
Czym jest ta dobra nawigacja?
Prostymi słowy, dobra nawigacja jest dobra wtedy, kiedy w minimalnej ilości przejść między stronami, pozwala dotrzeć do interesującej gościa treści. Proste, że proste 😉 w praktyce staje się to trochę bardziej skomplikowane. Dlatego druga podpowiedź jest następująca, nie wprowadzajmy użytkownika w błąd. Na stronie docelowej, do której skierujemy użytkownika, musi znaleźć to, co zasugerowaliśmy mu w linku. Przykładowo link do strony kontakt – Ma prowadzić do miejsca, gdzie użytkownik znajdzie dane kontaktowe, a kto wie może i formularz. Tego się spodziewam jako użytkownik, więc to powinienem otrzymać.
Proste menu jest przyjacielem użytkownika i będzie dobrze sprawdzało się w większości stron. Im mniej podmenu tym łatwiej użytkownikowi dotrzeć do interesującej go treści.
Zła strona www...
Szczerzy kły do odwiedzających ją użytkowników i od czasu do czasu straszy ich dziwnymi odgłosami.